#BOOSTAMIG2018

8 maj, 2018

Idag for jag till Stockholm för att lyssna på föreläsningar om att bygga och skapa en hållbar strategi för sitt varumärke på #boostamig2018 .
Vi fick lyssna till Nicole Falciani, Isabella Löwengrip och Amanda Wennberg som tillsammans med Therese Lindgren skapat Indy Beauty. Alla föreläsningar var väldigt inspirerande och lärorika på just sitt egna sätt. Ni som följer mig på Instagram kunde ta del av föreläsningarna av Nicole och Isabella då jag livesände dessa och de låg även sparade i 24 timmar. Så jag hoppas att ni hinner se dessa <3
Bilden nedan visar resultatet som företaget Indy Beauty fått i en stor undersökning. Och så finns det andra företag som 1, sitter och säger att de inte vill betala för att synas hos influencers och 2, företag som inte ens hajar grejen med att ha egna sociala medier för sitt företag. Dags att levla upp och hänga med 😀
Detta tycker jag också verkligen visar på att vi influencers verkligen ska ta betalt för det jobbet och marknadsföringen vi gör för företag! De företag som inte vill betala lider av okunskap eller så är de verkligen hajar och vill medvetet utnyttja så många mindre konton som möjligt för inga pengar alls.

Som Amanda som driver Indy beuty sa; Antalet följare spelar verkligen ingen roll, det är hur engagerad och nära kontakt du har med dina följare som spelar roll!

DENNA BILDEN ÄR FRITT FRAM ATT LÅNA OCH SKICKA MED SOM UNDERLAG TILL FÖRETAG NÄR DU FÖRHANDLAR KRING BETALNING

Jag är stört nöjd med dagen, verkligen! Men det finns en sak som jag saknade. De hade bjudit dit en kvinna från Reklamombudsmannen. Men hon hade ingen taltid på scenen. Och det tycker jag var SÅ SYND! När hon ändå var där liksom, varför då inte låta henne prata åtminstone 10 minuter om hur en reklam märker korrekt och så vidare.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply



15 + sexton =